محمد رضا سمیعی مدیرعامل این شرکت،ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به پیشرفت 75 درصدی پروژه فوق به اثرات بهره برداری از این تکنولوژی اشاره کرد و گفت:با تکمیل پروژه فوق وراه اندازی سامانه های مکان محور دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان گازبه شرکتهای تابعه گازنبوده وازطریق اینترنت میتوانند درخواست خود را ثبت و با دریافت کد رهگیری نسبت به پیگیری پرونده خوداقدام نمایند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، سمیعی درادامه گفت: این موضوع یکی ازگامهای بلند شرکت گاز به منظور تحقق شعار رهبر فرزانه در سال 1400 تحت عنوان تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی بوده و میتواند با شفاف سازی فرآیند تقاضا تا نصب انشعاب واشتراک پذیری رضایت عمومی مشتریان را از عملکرد شرکت را بالا ببرد و با استقرار کامل این سیستمها گام بلندی جهت تحقق دولت الکترونیک برداشته خواهد شد .
براساس همین گزارش محمد صبوری معاون مهندسی و اجرای طرحهای شرکت گازاستان مرکزی با اشاره به موانع موجود در سال گذشته همچون درگیری با بیماری منحوس کرونا، وجود تحریم و عدم امکان استفاده ازتجهیزات وگران شدن بعضی ملزومات افزود :این شرکت با استفاده از نیروهای جوان وخلاق خود موفق به برداشت علمکهای روستایی و شهری با استفاده ازظرفیت تعداد 540گازبان و 72کنتور خوان و جایگزینی موبایل به جای GPS جهت برداشت اطلاعات علمک و در نتیجه سرعت و کیفیت بالای داده ها شد و این در سطح کشور بی بدیل بوده است.
صبوری در پایان افزود : پس ازکدگذاری ونصب برچسب علمکهاازمزایای این پروژه میتوان به موارد همچون:دسترسی امدادوسایر سازمانهای خدماتی به مشترک با اعلام شماره علمک توسط ایشان در هنگام تماس،طراحی مجدد ظرفیتهای شبکه و تعیین نقاط بحرانی شبکه از لحاظ قدمت شبکه و فشار و سرعت مجاز گاز،امکان ارائه خدمات برخط به متقاضیان گاز وارائه کدرهگیری بدون مراجعه به ادارات،کنترل مصرف ودرنتیجه کنترل گازهای هدررفته وگمشده،اطلاع رسانی به مشترکین درهنگام تعمیرات مورد نیاز قبل از قطع گاز اشاره کرد.