صدور المثنی مشترکین می توانند در صورت مفقود شدن قبض صادر شده و یا عدم دریافت آن از مامور توزیع ، به اداره ناحیه / شهرستان مراجعه و درخواست المثنی نمایند . بدیهی است ارائه کارت زرد رنگ اشتراک و یا یک قبض قبلی برای صدور المثنی الزامی است .
تسویه حساب مشترک می تواند با مراجعه به اداره گاز ناحیه / شهرستان آخرین رقم قرائت شده کنتور را ارائه و درخواست تسویه حساب تا تاریخ روز نماید . واحد فوق قبض علی الحساب معادل رقم اعلام شده صادر خواهد نمود ، بدیهی است این اقدام میتواند برای استعلام محضر نیز انجام پذیرد .
تغییر نام مالک جدید می تواند با ارائه اسناد رسمی و احکام قانونی و اسناد مثبته ( مبایعه نامه - بنجاق - فرم تقاضای مالک و ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی مالک ) که مورد تأیید شرکت باشد تقاضای تغییر نام پرونده را نماید . شرکت پس از احراز هویت و تسویه حساب کامل اقدام به تغییر نام خواهد نمود .پرداخت آخرین قبض صادره الزامی است.
اصلاح صورتحسابهای اشتباه در صورت ارائه صورتحسابهای اشتباه توسط مشترک ( اعم از نام - آدرس - سریال کنتور - تاریخ و یا مبالغ مندرج در قبض ) شرکت پس از بررسی نسبت به اصلاح آن اقدام و حتی الامکان صورتحسابی علی الحساب به طور موقت برای مشترک صادر خواهد نمود .
تعویض کنتور خراب مشترک مکلف است در صورت از کار افتادن کنتور مراتب را سریعاً به اطلاع شرکت برساند . شرکت موظف است موضوع را بررسی و در صورت صحت ادعا نسبت به تعویض آن اقدام نماید ، خدمت فوق بدون اخذ هزینه خواهد بود . بدیهی است گاز مصرفی ایام فوق طبق نظر کارشناس محاسبه و اخذ خواهد گردید . چنانچه مشترک در صحت کار کنتور تردید داشته باشد می تواند کتباً از شرکت تقاضای آزمایش صحت کارکرد کنتور مزبور را نماید،شرکت پس از دریافت هزینه های مربوطه اقدام به آزمایش لازم خواهد نمود .بهای گاز مصرفی در مدت مذکور از تاریخ قرائت قبلی کنتور یا تاریخ آزمایش قبلی (هر کدام کمتر باشد) با تشخیص شرکت مجدا محاسبه خواهد گردید.
تغییر تعرفه مصرف و فسخ قرار داد چنانچه مشترک اقدام به تغییر کاربری اشتراک نماید باید بلا فاصله مراتب رابه شرکت اطلاع دهد. شرکت موظف است طبق مقررات نسبت به تغییر تعرفه نوع مصرف مشترک اقدام نماید.تعیین تاریخ تغییر و نوع مصرف بعهده کار شناس شرکت خواهد بود . خدمات فوق بدون اخذ هزینه می باشد. مشترک میتواند در صورت قرار گرفتن ملک خود در طرح تخریب و یا نو سازی شهرداری کتبا درخواست فسخ قرار داد نماید .شرکت پس از بررسی لازم و جمع آوری تجهیزات منصوبه و تسویه حساب کامل نسبت به فسخ قرارداد و استرداد بخشی از هزینه برقراری انشعاب مطابق مقررات اقدام خواهد نمود.
جابجائی یا جمع آوری علمک گاز چنانچه به دلیل تخریب یا نو سازی ملک، محل علمک گاز نامناسب تشخیص داده شود شرکت اقدام به جابجائی یا جمع آوری علمک خواهد نمود.هزینه اقدام مذکور به عهده متقاضی/مشترک میباشد.
وصول مطالبات مشترک مکلف است آبونمان ثابت ماهیانه و بهای گاز مصرفی خود را طبق تعرفه های فروش گاز طبیعی در موعد معین در صورتحساب پرداخت نماید. در صورتی که مشترک وجه صورت حساب رادر مهلت تعیین شده پرداخت ننماید شرکت جریان گاز را قطع خواهد نمود. برقراری مجدد جریان گاز پس از تسویه حساب کامل و پرداخت هزینه قطع وصل مقدور خواهد بود.
انجام خدمات در روستاها شرکت گاز در روستاهای تحت پوشش فردی را به عنوان گازبان تعیین و نامبرده خدمات قرائت کنتور-توزیع صورت حساب-قطع و وصل گا ز مشترکین را علاوه بر کارهای امدادی انجام میدهد . متقاضی / مشترکین روستائی میتوانند کلیه اطلاعات مربوط به فروش و خدمات پس از فروش را از وی اخذ نمایند.
خدمات واحد امداد
رفع قطع گاز مشترکین می توانند در صورت مشاهده قطع گاز مراتب را از طریق تلفن194 به واحد فوق اطلاع تا در اسرع وقت مامورین نسبت به رفع قطع جریان گاز اقدام نمایند ،هر گونه دستکاری تجهیزات منصوبه توسط مشترک تخلف محسوب و خسارات و حوادث احتمالی به عهده وی خواهد بود. بدیهی است رفع قطع گاز که به دلیل بدهی یا سایر موارد دیگر است باید از طریق مراجعه به امور مشترکین انجام پذیرد.
( رفع نشتی از علمک و تجهیزات منصوبه (کنتور،رگلاتور و اتصالات در صورت مشاهده هر گونه نشت گاز از علمک و با تجهیزات و اتصالات منصوبه تا کنتور مراتب را سریعا از طریق تلفن 194 به واحد فوق اطلاع تا مامورین مربوطه در اسرع وقت بسبت به رفع آن اقدام نمایند. تا مراجعه مامورین از مشترک /فرد تماس گیرنده در خواست می گردد از هر گونه اقدام بر روی تجهیزات و یا قطعات ذکر شده خودداری نموده واز هر گونه شعله یا جرقه اطراف محدوده فوق جلو گیری بعمل آورد .چنانچه نشتی گاز از شیر اصلی محل کنتورتا مصرف کننده های داخلی (لوله کشی یا اتصالات داخل ملک)باشد باید بلافاصه شیر اصلی محل کنتور قطع و پس از حصول اطمینان از عدم وجود گاز در فضاهای بسته مراتب را به سرویس کاران مجاز در سطح شهر اطلاع ونسبت به رفع آن اقدام نمایند.
( رفع حوادث و خسارات به شبکه - انشعابات و تجهیزات منصوبه ( کنتور ، رگلاتور و اتصالات
از مشترکین و شهروندان محترم در خواست می گردد در صورت مشاهده نشت از شبکه یا انشعاب و یا حفاریهای انجام شده بر روی شبکه های گاز و یا خسارت وارده به هر یک از تأسیسات شرکت مراتب را سریعاً به واحد امداد با تلفن 194 اطلاع نمایند . لازم به توضیح است شبکه های گاز در سطح شهر اعم از فولادی یا پلی اتیلن دارای نوار زرد اخطار بر روی خاک سرند بالای لوله فوق می باشد .
بررسی پیشنهادات و انتقادات مشترک / متقاضیان / شهروندان کلیه مشترکین / متقاضیان / شهروندان محترم می توانند با تماس تلفنی و یا حضوری به ادارات گاز نواحی و شهرستانها مستقیماً پیشنهادات و انتقادات خود را به اطلاع مسئول مربوطه برسانند . در صورت تمایل می توانند موارد مورد نظر خود را با تلفن از طریق روابط عمومی شرکت گاز استان پیگیری نمایند . بدیهی است این واحد مراتب را تا حصول نتیجه پیگیری و اقدام خواهد نمود . توضیح : در روستا ها ساکنین محترم می توانند برای رفع موارد ذکر شده به گازبانان آن روستا مراجعه نمایند.
فرمهای مشترکین فرمهای مشترکین